Jazz in Hamburg - Modern & Free Jazz Live Konzerte


Hallo liebe Besucher, ab Mai 2019 wird FatJazz in den YOKOCLUB ziehen, alle Veranstaltungen finden dann vorerst dort satt. Grund sind die umfangreichen Bauarbeiten auf dem Dach des Uebel&Gefährlich. Ihr findet uns wie gewohnt jeden Mittwoch dann im

YOKOCLUB

Valentinskamp 47, 20354 Hamburg,
gegenüber der Laeiszhalle.


VERANSTALTUNGEN


PETER BRUUN`S ALL TOO HUMAN - „Because you`re worth it“

Datum:06.02.2019
20:00

PETER BRUUN`S ALL TOO HUMAN - „Because you`re worth it“
Peter Bruun – dr and keyboard-bass
Simon Toldam – keys
Marc Ducret – el. guitars
Kasper Tranberg- trumpet

LATE NIGHT CONCERT
Gustav Broman – b
Albin Vesterberg – git


All Too Human is a Danish / French group lead by danish drummer and composer Peter Bruun.
The band has existed since 2017 and released one critically acclaimed album: Vernacular Avantgarde.
“...Vernacular Avant-Garde is a haunting record. A kind of magic carried by a quartet at the top,
whose complementarity is incredible.”
- Cityzen Jazz, Julien Gros-Burdet
"...The overall result is an outstanding record that fills out its artistic intentions with praise and
in a completely convincing manner.”
- Politiken, Christian Munk Hansen.
"Overall, the music on this album is well written and arranged, with clearly composed and strict
structures in place. However, more importantly the music on Vernacular Avant-Garde contains
enough flexibility to take advantage of the musicians in the band, their own creativity and what
they can offer to the music that really brings these pieces alive, full credit to Peter Bruun.”
- The Free Jazz Collective

https://www.youtube.com/channel/UCp0VXQH67oz8gEGYJRxy5kQ



Zurück zur Übersicht


Jeden Mittwoch ab 19:30Uhr,

Konzertbeginn ab 20:00Uhr.


FATJAZZ urban exchange

im

YOKOCLUB

Valentinskamp 47,
20354 Hamburg,
gegenüber der Laeiszhalle.


Eintritt 10,- / ermäßigt 6,-

* Sonderkonzerte 15,- / 10,-



Free Jazz ist einerseits ein historischer Begriff für freies Improvisationsspiel im Jazz seit den 1960er Jahren,

andererseits ist es ein bis heute ausstrahlendes Paradigma, das die Möglichkeit zur freien Entfaltung immer neuer Formen im Jazz und auch darüber hinaus bereithält.

Der Begriff selbst kann zu Missverständnissen führen, da eine Freiheit in Bezug auf die herkömmlichen Spielhaltungen des Jazz nur bedingt genutzt wird und es neben einer völligen Freiheit in der Form durchaus Improvisationen gibt, die auf Kompositionen und kompositionsähnlichen Absprachen über Strukturen beruhen.


Free jazz is an approach to jazz music that was first developed in the 1950s and 1960s as musicians attempted to alter, extend, or break down jazz convention, often by discarding fixed chord changes or tempos. Though the music of free jazz composers varied widely, a common feature was dissatisfaction with the limitations of bebop, hard bop, and modal jazz that had developed in the 1940s and 1950s. Often described as avant-garde, free jazz has also been described as an attempt to return jazz to its primitive, often religious, roots and emphasis on collective improvisation.